Liste des publications

Teuta Mehmeti

Collaboratrice scientifique

Liste des publications

Chapitres d’ouvrages scientifiques

  • Mehmeti, T., & Zittoun, T. (2019). Using Symbolic Resources to Overcome Institutional Barriers : A Case Study of an Albanian-Speaking Young Woman in Switzerland. In P. Hviid, & M. Märtsin (Eds.), Culture in Education and Education in Culture. Tensioned Dialogues and Creative Constructions (pp. 177-198). Switzerland: Springer Nature Switzerland.
  • Mehmeti, T., & Perret-Clermont, A. N. (2016). Seeking Success of Migrant Students through Designed Tasks : A Case Study with Albanian Students in Switzerland. In A. Surian (Ed.), Open Spaces for Interactions and Learning Diversities (pp. 137-150). Rotterdam: Sense Publishers.

Articles scientifiques dans des revues à comité de lecture

Articles scientifiques dans des actes de colloque à comité de lecture

  • Kohler, A., & Mehmeti, T. (2018). Studying the Process of Interpretation on a School Task: Crossing Perspectives. Paper presented at S. Oswald, & D. Maillat (Eds.), Argumentation and Inference: Proceedings of the 2nd European Conference on Argumentation. Fribourg 2017 (pp.453-478). London: College Publications.
  • Greco, S., Mehmeti, T., & Perret-Clermont, A. N. (2016). Getting involved in an argumentation in class as a pragmatic move: social conditions and affordances. Paper presented at D. Mohammed and M. Lewinski (Eds.), Argumentation and Reasoned Action: Proceedings of the First European Conference on Argumentation. Volume II (pp.463-478). London: College Publications.
  • Mehmeti, T. (2016, 13 janvier). Étude exploratoire de décalages potentiels entre les méthodes d’évaluation employées par PISA et la complexité des réponses apportées par les élèves : une étude de cas avec un item de mathématiques. Paper presented at 28º Colloque de l´ADMEE-Europe, Lisbonne.

Rapports scientifiques / institutionnels

  • Mehmeti, T. (2020) Projet pédagogique de l’ETVJ: quelques perspectives pour l’enseignement-apprentissage. Rapport institutionnel interne, non publié.

  • Zittoun, T., Kloetzer, L., Clarke-Habibi, S., & Mehmeti, T. (2019). Rapport de recherche interne. Projet « Mobile Children in Schools » - MoChiS. Neuchâtel : Université de Neuchâtel.

Articles dans des revues professionnelles

  • Zittoun, T., Kloetzer, L, Mehmeti, T., & Clarke-Habibi, S. (2022). How can we better welcome children from mobile families into public schools? In a nutshell, 22. Neuchâtel: NCCR On the move.
  • Zittoun, T., Kloetzer, L, Mehmeti, T., & Clarke-Habibi, S. (2022). Comment améliorer l’accueil à l’école publique des enfants de familles en mobilité répétée ? En bref, 22. Neuchâtel: NCCR On the move.
  • Zittoun, T., Kloetzer, L, Mehmeti, T., & Clarke-Habibi, S. (2022). Wie lassen sich Kinder aus Familien in wiederholter Mobilität besser in die Schule eingliedern? Kurz und bündig, 22. Neuchâtel: NCCR On the move.