Liste des publications

Emile Jenny

Chargé d’enseignement

Liste des publications

Articles scientifiques

  • Jenny, E. & Arcidiacono, F. (2019). Two-way immersion school: L2-proficiency and mathematic competences of 10-12 year-old children. In R. V. Nata (éd.), Progress in Education. Vol. 60 (pp. 53-82). New York: Nova Science Publishers.

  • Steffen, G., Vuksanović, I., Freytag Lauer, A., & Jenny, E. (2019). Quelle frontière entre enseignement bilingue et enseignement de langue orienté vers le contenu ? Babylonia. The Swiss Journal of Language Teaching and Learning, Sonderbeilage, 3. 37-37.

  • Jenny, E., & Arcidiacono, F. (2019). Exploring the impact of a Swiss bilingual program through a mixed method design. In M. Carmo (Ed.), Education and New Developments 2019. Vol. 2 (pp. 27-31). Lisbonne: InScience Press.

  • Jenny, E. (2018). L2-proficency and mathematic competences of 10-12 years old children in Swiss two-way immersion elementary school project FiBi. In M. Carmo (éd.), Education and New Developments 2018 (pp. 289-293). Lisbonne: InScience Press.

  • Jenny, E. (2018). Apprentissage de la L2: focus sur les compétences de lecture des élèves bi-plurilingues de la ville de Biel/Bienne. Forum-lecture.ch Plate-forme en ligne pour la littératie.

  • Arcidiacono, F., & Jenny, E. (2016). Eine Sprache lernen und diese unterrichten: Erfahrungen von Lehrkräften, Schülern und Familien im Rahmen des Projektes SOFT. Babylonia. The Swiss Journal of Language Teaching and Learning, 3. 30-31